KAS KUVVETI VE DAYANIKLIGI

Vücut Nasıl Gelişir. Eğitmenlerden Anlamlı Öğütler ve Dersler. Fotoğraflarınızı Gönderin Yapamayanlar Size Özensin

KAS KUVVETI VE DAYANIKLIGI

#582 Mesaj | trabzon | 27 Ara 2007 19:11

Bir insan vucudunda 600'un uzerinde kas cesidi vardir.
Kaslar kas liflerinden olusur. Vucutda yaklasik 6 milyarin uzerinde kas lifleri bulunur.
Kas liflerini miyolifler, miyolifleride proteinler olustururlar (aktin ve miyosin).
Iki cesit kas lifi vardir. Hizli ve Yavas kas lifleri.
Yavas lifler uzun sureli aerobik faaliyetlerde kullanilir ve dayanikligi yuksekdir.
Hizli lifler, kendi aralarinda 3'e ayrilsalarda (Ia, Ib, Ic), konum olarak, aerobik olmayan, siddetli ve kisa sureli faaliyetlerde kullanilir ve kuvvet kapasitesi yuksekdir.
Yavas ve hizli liflerin miktari ve bulunduklari kas guruplari, kisinin genetik yapisina gore degisir.
Eger dogusdan bir kisinin kasinda hizli lifler fazla miktarda bulunuyor ise, o kisinin kas kuvvet kapasitesi yuksek olur. Ayni sekilde eger kisi yavas liflere fazla miktarda sahipse, kas dayaniklik kapasitesi yuksek olur.

Kas lifleri bir gurupdan diger bir guruba cevrilemez. Hizli lifler, yavas liflere (yada tersi) cevrilemez.
Kas lifleri cogaltilamaz. Bu konularda, bazi arastirmacilarin ortaya attigi teoriler olsada, insan uzerinde denenmis bir delil yoktur.
Agirlik calismalari ile sporcunun kas gucu (kuvvet ve hiz), Kas kuvveti (maksimum kuvvet), kas dayanikliligi ve kas buyuklugunun (hypertrophy) gelistirilmesi mumkundur.

Calisma programi:

Makineler: (Toplam 11 makine: Butun kas gruplari) Leg press, Leg ext., Leg curl, Calf raise, Chest press, Lat pull, Shoulder, Biceps, Triceps, Back ext., Abdominal.
Kas Kuvveti: Calisma siddeti: Maksimum 1 tekrarlik agirligin %85'i. Calisma suresi: 1 set, 6-10 tekrar. Calisma hizi: 4 saniye yukari, 6 saniye asagi. Dinlenme suresi: 2-3 dakika.
Kas dayanikligi: Calisma siddeti: Maksimum 1 tekrarlik agirligin %75. Calisma suresi: 1 set, 10-15 tekrar. Calisma hizi: 2 saniye yukari, 4 saniye asagi. Dinlenme suresi: 1-2 dakika.
Kas Hizi: Kas hizinin, agirlik calismalarinda hizli tekrarlar ile gelistirilebilecegi bazi arastirmacilar tarafindan vurgulanmisdir. Buna ragmen, yapilan cogu arastirmalarda, kas gucunun artisi ile kas hizinin kendiliginden gelistigi belirtilmistir.
Calisma siddeti: Maksimum 1 tekrarlik agirligin %50-65.
Calisma suresi: 1 set, 10-15 tekrar.
Calisma hizi: 1-2 saniye yukari, 1-2 saniye asagi.
Dinlenme suresi: 1-2 dakika
Cabukluk: Agirlik calismalari cabuklugu gelistirmez. Yapilan arastirmalarda, agirlik calismalarinin cabuklugu gelistirdigine dair hic bir delil yoktur.
trabzon
 
Mesajlar: 60
Kayıt: 27 Eyl 2007 18:20

Dön Vücut Geliştirme

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir